Proiectul: ,,De la A la V. ABILITĂŢI DE VIAŢĂ – pentru elevii aflaţi în situaţii dificile”

Consilierul şcolar , psih. Posmangiu Carmen, prof. Tănasă Maria și  prof. Drăgoiu Ioan Multicolor question-marks connectingau desfășurat la clasa a VII-a A proiectul educativ intitulat: „De la A la V. ABILITĂȚI DE VIAȚĂ – pentru elevii aflați în situații dificile”. Proiectul s-a desfăşurat la clasa a VII a A, pe durata a 5 săptămâni şi a respectat următoarele secvenţe:

  • Identificarea nevoilor elevilor din grupul ţintă (elevi cu părinţii divorţaţi, elevi cu părinţii plecaţi în străinătate, elevi provenind din familii monoparentale, alte situaţii dificile)
  • Competenţe cheie,
  • Competenţe specifice ale programului de consiliere,
  • Identificarea nevoilor şi corelarea acestora cu setul de competenţe/abilităţi de viaţă
  • Proiectarea programului,
  • Implementare,
  • Evaluare,
  • Reflecţie -Testarea în noi situaţii
  • ABILITĂŢI DE VIAŢĂ
  • Confort emoţional, starea de bine subiectivă,
  • Rezilienţă adaptativă a capacităţii de reechilibrare psihologică după experienţerea unor evenimente sau situaţii dificile de viaţă
  • Capacitatea de adaptare la medii sociale diverse:şcoală,prieteni,alte comunităţi sociale,
  • Capacitatea rezolvării dificultăţilor problemelor de viaţă cu care se confruntă în prezent şi cu care se pot confrunta în viitor.
  • ŞEDINŢA 1 ,,CINE SUNT EU?”
  • REZULTATE OBŢINUTE:

Copiii:

  • au iniţiat şi au menţinut conversaţii,şi-au exprimat clar gândurile şi sentimentele,
  • au conştientizat propriile valori pe care le-au exprimat în modalităţi adecvate,
  • au perceput corect perspectivele celorlalţi
  • ŞEDINŢA 2 ,,ARTA CONVERSAŢIEI”
  • ŞEDINŢA 3 ,,SALATA DE FRUCTE”
  • REZULTATE OBŢINUTE

Copiii:

  • au cooperat pentru un produs final delicios,
  • au experimentat negocierea,ţinând cont astfel de sentimentele şi perspectivele celorlalţi,
  • s-au simţit „ca-ntr-o familie”

  • ŞEDINŢA 4 ,,ÎN LUMINA RAMPEI”
  • REZULTATE OBŢINUTE:

Copiii:

  • au experimentat comunicarea receptivă,expresivă şi creativă,
  • şi-au fixat obiective realiste şi pozitive pe care şi le-au atins,
  • au manifestat respect unii faţă de alţii.
  • ŞEDINŢA 5 ,,ÎNTRE SUFLETE ,CU SUFLET”
  • REZULTATE OBŢINUTE:

Copiii:

  • au comunicat empatic cu părinţii,
  • şi-au exprimat opiniile într-un mod adaptativ,creativ şi politicos faţă de părinţi,
  • au interacţionat cu părinţii,prin jocuri, într-un mod pozitiv

https://www.facebook.com/pages/Scoala-nr-3-Suceava/628995237159968

Acest articol a fost publicat în Comisia dirigintilor, Programe educative. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s