Proiectul: ,,De la A la V. ABILITĂŢI DE VIAŢĂ – pentru elevii aflaţi în situaţii dificile”

Consilierul şcolar , psih. Posmangiu Carmen, prof. Tănasă Maria și  prof. Drăgoiu Ioan Multicolor question-marks connectingau desfășurat la clasa a VII-a A proiectul educativ intitulat: „De la A la V. ABILITĂȚI DE VIAȚĂ – pentru elevii aflați în situații dificile”. Proiectul s-a desfăşurat la clasa a VII a A, pe durata a 5 săptămâni şi a respectat următoarele secvenţe:

  • Identificarea nevoilor elevilor din grupul ţintă (elevi cu părinţii divorţaţi, elevi cu părinţii plecaţi în străinătate, elevi provenind din familii monoparentale, alte situaţii dificile)
  • Competenţe cheie,
  • Competenţe specifice ale programului de consiliere,
  • Identificarea nevoilor şi corelarea acestora cu setul de competenţe/abilităţi de viaţă
  • Proiectarea programului,
  • Implementare,
  • Evaluare,
  • Reflecţie -Testarea în noi situaţii
  • ABILITĂŢI DE VIAŢĂ
  • Confort emoţional, starea de bine subiectivă,
  • Rezilienţă adaptativă a capacităţii de reechilibrare psihologică după experienţerea unor evenimente sau situaţii dificile de viaţă
  • Capacitatea de adaptare la medii sociale diverse:şcoală,prieteni,alte comunităţi sociale,
  • Capacitatea rezolvării dificultăţilor problemelor de viaţă cu care se confruntă în prezent şi cu care se pot confrunta în viitor.
  • ŞEDINŢA 1 ,,CINE SUNT EU?”
  • REZULTATE OBŢINUTE:

Copiii:

  • au iniţiat şi au menţinut conversaţii,şi-au exprimat clar gândurile şi sentimentele,
  • au conştientizat propriile valori pe care le-au exprimat în modalităţi adecvate,
  • au perceput corect perspectivele celorlalţi
  • ŞEDINŢA 2 ,,ARTA CONVERSAŢIEI”
  • ŞEDINŢA 3 ,,SALATA DE FRUCTE”
  • REZULTATE OBŢINUTE

Copiii:

  • au cooperat pentru un produs final delicios,
  • au experimentat negocierea,ţinând cont astfel de sentimentele şi perspectivele celorlalţi,
  • s-au simţit „ca-ntr-o familie”

  • ŞEDINŢA 4 ,,ÎN LUMINA RAMPEI”
  • REZULTATE OBŢINUTE:

Copiii:

  • au experimentat comunicarea receptivă,expresivă şi creativă,
  • şi-au fixat obiective realiste şi pozitive pe care şi le-au atins,
  • au manifestat respect unii faţă de alţii.
  • ŞEDINŢA 5 ,,ÎNTRE SUFLETE ,CU SUFLET”
  • REZULTATE OBŢINUTE:

Copiii:

  • au comunicat empatic cu părinţii,
  • şi-au exprimat opiniile într-un mod adaptativ,creativ şi politicos faţă de părinţi,
  • au interacţionat cu părinţii,prin jocuri, într-un mod pozitiv

https://www.facebook.com/pages/Scoala-nr-3-Suceava/628995237159968

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Comisia dirigintilor, Programe educative. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s