MICII ECOLOGIŞTI – O ACTIVITATE DE SUCCES ÎN SĂPTĂMÂNA ALTFEL: SĂ ȘTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN!, 6 -10 APRILIE 2015

A. FIŞA ACTIVITĂŢII          4150

Numele și adresa unității de învățământ aplicante:  Şcoala Gimnazială Nr.3 SUCEAVA

Adresa şcolii: str. Mărăşeşti nr.38, cod 720172

Telefon: 0230 215136

Fax: 0230 521545

Adresa e-mail:  scoala3sv@yahoo.ro

Nivelul/nivelurile de învățământ: primar şi gimnazial

Numărul elevilor din școală: 1100

Numărul cadrelor didactice din școală: 55

Coordonatorii  activității :

Director: prof.  APETREI SIDONIA GEORGETA  sidonia_apetrei@yahoo.com, tel:

0745012528

Director adjunct: prof. MIHALCEA VIOREL vio_42@yahoo.com, tel: 0752462204

Coordonatori  Eco-Şcoală :

prof. ZĂICESCU MIRELA Telefon, e-mail coordonator: 0740213190; zaicescu_mirela@yahoo.com

prof. PETROVICI  DANIELA Telefon, e-mail coordonator 2:0743107790;petrovicidani@yahoo.com

Titlul activității :,,  Micii ecologişti”

Domeniul în care se încadrează: Educaţie   ecologică şi protecţia mediului

Scopul activității:

Participarea directă la activităţile care conduc la rezolvarea problemelor de mediu, înţelegând necesitatea unui mediu curat

Obiectivele educaționale :

  • Îmbunătăţirea calităţii mediului în şcoală şi în împrejurimile acesteia;
  • Promovarea în rândul elevilor a dragostei şi respectului pentru natură, om şi societate prin dezvoltarea respectului faţă de sine şi mediul ambiant;
  • Identificarea acţiunilor negative ale omului asupra naturii (pericolul poluării şi efectele ei);
  • Cunoaşterea regulilor de minimă protecţie a naturii;
  • Stimularea imaginaţiei şi a creativităţii, încurajarea copiilor pentru a exprima independent opinii şi stări sufleteşti proprii şi pentru motivarea acestora;
  • Creșterea stimei de sine și a încrederii în propriile forțe ale elevilor.

Elevi participanți:

Au participat 650  de elevi ai şcolii. Apreciem că peste 80% din grupul ţintă al elevilor au participat la această activitate.

Durata și locul desfășurării activității:

  • Perioada 8 – 10.04 2015
  • Sălile de clasă, curtea şi parcul şcolii ,  zona cartierului Mărăşeşti, zonă  în care este situată Şcoala Gimnazială Nr.3 Suceava

Descrierea activității.

      La acţiunile de ecologizare a grădinii din faţa şcolii, a zonei din jurul şcolii au participat cu entuziasm elevi din clase diferite. Elevii claselor I-IV au pregătit spaţiul verde din grădina şcolii pentru noile plantări de primăvară şi au plantat trandafiri, panseluţe, lalele şi diferiţi arbuşti. Elevii claselor VI-VIII au participat la acţiunea de curăţare a oraşului de pet-uri şi hârtii. . Elevii claselor a V-a  au realizat activităţi de ecologizare a Parcului Mărăşeşti şi au plantat flori în jardinierele situate în  zona parcului. Proiectul  Micii ecologişti s-a desfăşurat pe trei teme:

Un copil, o floare…

Clasa noastră,  cea mai  frumoasă!,

Natura , responsabilitatea noastra, Eco-primăvară!

Descrieți rezultatele obținute în urma activității:

Proiectul educativ ,,Micii ecologişti a constituit o oportunitate de a desfăşura cu elevii activităţi practice, plăcute şi  îndrăgite de ei. Prin intermediul acestor activităţi am contribuit la creşterea gradului de conştientizare a elevilor cu privire la problemele locale de mediu. Prin acţiunile desfăşurate, proiectul a urmărit să mobilizeze energiile interioare ale elevilor, să câştige adeziunea afectivă a acestora faţă de imperativele moralei ecologice astfel încât fiecare elev să se erijeze într-un agent ecologic care să impună un model comportamental în micro-grupul social din care face parte. Rezultatele au fost:

– o şcoală mai curată , mai frumoasă, cu mai multe flori , cu un ambient mai plăcut ,   mai cunoscută , deschisă spre comunitate;

– responsabilizarea elevilor şi cultivarea unei conştiinţe ecologice şi a unei conduite pe măsură;

     – o localitate mai curată cu mai multe spaţii verzi şi florale;

Precizați dacă elevul/profesorul/părinții și-au manifestat dorința de continuare a acestei activități și modalitatea în care puteți asigura acest lucru:

Părinţii elevilor au fost încântaţi de activitatea de ecologizare a cartierului,  deoarece zona  în care s-a realizat  ecologizarea corespunde   traseului  pe unde copiii se deplasează  la şcoală sau  către spaţiile de  joacă. Profesorii i-au felicitat pe elevii  care au participat la activitate, demonstrând  comunităţii că sunt  prietenii naturii.Au propus ca această activitate să se desfăşoare cel puţin de două ori pe an.

Motivația propunerii activității ca fiind cea mai de succes activitate:

Natura are nevoie de prieteni  adevăraţi. De ce?  Pentru că, din preaplinul inimii ei verzi, vrea să le dăruiască acestora sănătate, frumuseţe şi puritate. Orice copil poate deveni prietenul naturii, cu condiţia să o respecte: să nu-i murdărească apele, pădurile şi norii, să nu-i strivească florile, să nu-i ucidă păsările. Elevii Eco-Şcolii Nr.3  Suceava au reuşit, prin fapte demne de laudă, să se împrietenească cu natura, s-o iubească şi s-o protejeze după puterile lor.

Elevii participanţi ne-au spus că în urma acestei activităţi:

  • şi-au format  o concepţie  corectă  şi concretă de protecţie a mediului înconjurător;
  • au luat atitudine în anumite situaţii negative şi îşi afirmă punctele de vedere cu hotărâre ;
  • au devenit mai receptivi la normele de comportare în şi faţă de natură
  • vor face eforturi pentru ocrotirea naturii, pentru păstrarea unui mediu curat, salubru, care să ridice calitatea vieţii umane şi să protejeze viaţa pe Terra.

Părinţii elevilor au afirmat că este uşor să provocăm daune mediului înconjurător. Oamenii nechibzuiţi o fac în fiecare zi. Toţi ar trebui să fim conştienţi de răul pe care îl putem face şi să luptăm pentru a avea o planetă frumoasă şi sănătoasă ,nu doar pentru noi înşine, ci şi pentru generaţiile viitoare. Activitatea desfăşurată alături de copiii lor  şi de cadrele didactice ale şcolii  este un model  pentru ei.

      Am propus ,, Micii ecologişti ” , ca fiind cea mai reuşită activitate din Săptamâna „Școala altfel” datorită numărului mare de participanți și a feed-backului pe care l-am avut din  partea cadrelor didactice, a părinților și elevilor.

B. Atașați cele mai relevante mărturii ale elevilor/profesorilor/părinților referitoare la activitatea propusă.

„Programul a urmărit să mobilizeze energiile interioare ale elevilor, să câştige adeziunea afectivă a acestora faţă de imperativele morale ecologice, astfel încât fiecare elev să se erijeze într-un agent ecologic care să impună un model comportamental în microgrupul social din care face parte. Astăzi avem ultima activitate din săptămână, o acţiune de ecologizare la nivel de cartier, nu neapărat pentru a lua pâinea celor de la DIASIL, ci în special pentru a forma spiritul civic al copiilor.”

Apetrei Sidonia –Director Scoala Gimnazială nr. 3  Suceava

 

„Prin activităţile desfăşurate elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 3 Suceava au  reuşit să impună un model comportamental, contribuind în acest mod la îmbunătăţirea calităţii mediului în şcoală şi în jurul şcolii.  Activitatea pe care o desfăşurăm astăzi, dorim să fie cunoscută atât de părinţii copiilor, cât şi de comunitate, pentru că elevii îşi doresc acest lucru şi doresc să arate cartierului în care locuiesc că sunt adevăraţi mici ecologişti.”

                                                           Zăicescu Mirela – profesor învăţământ primar

 

            „Am asistat la activități plăcute şi  practice ! Felicitări doamnei învățătoare pentru că s-a bucurat de sprijinul părinţilor, care s-au implicat responsabil, demonstrând atitudine ecologică, fiind un exemplu pentru copii !”

                                                        Hromei Sonia – părinte al unui elev din clasa I

 

 

„Mie mi-a plăcut această Şcoală Altfel pentru că am învăţat  multe lucruri noi şi am putut să apreciem mai mult natura.”

                                                       Bejenariu Codrin –  elev  cl a VI -a A

 

„A fost o săptămână în care ne-am gândit la mediul nostru, în care noi trăim, ne-am gândit cum să ne simţim bine, cum să facem învăţatul să fie distractiv. Săptămâna aceasta a fost una foarte recreativă. Activitatea de  astăzi, când trebuie să curăţăm mediul în care noi trăim, în care noi mergem în fiecare zi la şcoală, în care ne recreem ,  sperăm să ne iasă foarte bine .”

                                                            Clem Daria   – elev  cl a VI-a D

C. Atașați ”dovezi” ale activității (fotografii, filme, documente etc.).

1. Fotografii de la activitățile eco: https://www.facebook.com/notes/scoala-nr-3-suceava/micii-ecologi%C5%9Fti-o-activitate-de-succes-%C3%AEn-s%C4%83pt%C4%83m%C3%A2na-altfel-s%C4%83-%C8%99tii-mai-multe-s%C4%83/873538902705599

2. Reportaj tv de la activitatea eco din 10 aprilie 2015https://youtu.be/SL4odsu_NP0

                                                         

Acest articol a fost publicat în Ecoșcoala, Noi în mass media, Proiecte educative și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s